2

februari-vår!

Våren har tydligen arriverat ytterligare en gång till den östgötska slätten. I ordet fritt i corren skriver ett pensionärspar att de hittat gullvivor i vikingstad å det är ljust ute redan klockan 06.46 på morgonen när jag och evelina åker till tåget. Detta förvirrar oss en hel del, då vi tror att klockan är 9 och blir fruktansvärt vilsna. Men sedan glada såklart åt vårens ankomst!
Idag skulle det bankas plåt i skolan som vanligt, men när vi tittade ut mot det vackra vädret sa min robert Gustavsson look alike till mentor att nej, ni får vara ute! Så vi satt ute i solen och diskuterade olika sorters glass osv. Sjukt trevligt! Sen fick vi sluta en timme tidigare så här är jag!
Resten av denna vackra vår-dag kommer dessvärre tillbringas med min näsa nere i en mattebok. Kankse så att alla blyertsanteckningar fastnar på nästippen. Så mycket har jag aldrig pluggat. Jag kommer nog inte göra det heller om jag tänker efter. Jag tror för hårt studerande medför hjärntumörer. Det kan inte vara nyttigt att plugga.
Linus bjöd mig på winegum på tåget hem idag. Då blev jag glad. För jag bjuder alltid honom om jag har något att bjuda på. Det brukar inte han göra. Nu gjorde han det för jag bjöd honom på en krona så han skulle ha råd med påsen från första början. Jag är sugenpå negerbollar nu. Jag skulle kunna äta tre kilo, och skita i att jag skulle se ut som en blåögd sumobrottare efter kaloriintaget.

Kommentarer:

1 Lina:

skriven

i love you, det är så kul att läsa om dig!! jag bölade också igår åt stackars callie... Jag hatar otrogna idioter!

2 Jonas Andersson:

skriven

Bra at du skriver negerboll. HELL SEGER

Kommentera här: