0

bland vidrig camping, äckliga bajamajor och fulla svenskar

Nu är jag hemma. Detta var en resa som hette duga vill jag lova. Tisdagen startades upp med diverse lång väntan på tältplats osv, men slutade sedan med att våra tält var på plats under 2 minuters tid, samt att vi krökade som stollar och somnade vid 5. Charlott och Carlsson gjorde oss så gott sällskap och det var sjuukt kul, spec min och charlotts 3 timmars kisspaus på kyrkogården. Den var både rolig, givande och bra. Somnade vid 5 sen som sagt. Kl 6 var jag vaken igen. Gick en sväng ut i det gröna för att kissa, med en burk ravioli i handen, långkalsonger på benen och ett linne. Hör ett avlägset asgarv, sen sitter två fulla brudar och skriker och pekar på mig "fyyyyfaaaaaaaaaan va fuuuuul". tackaj, tänkte jag, frågade om dom ville ha en tugga ravioli och gick därifrån.
Resten av onsdagen var vi lagom bakfylletrötta, men jag träffade på mina goda grannar i deras hardcore camp som sedan kom att byta namn till camp-britta. Hade äckligt kul, med diverse folk som såg ut som darin, elisha cuthbert och maskeraddräkter såsom gris och björn.
Robin och hans gäng arriverade även denna dag och förgyllde våran camp som saknade namn, men för mig var det camp radio som det hette.
Efter ca 2 timmars sömn denna natt vaknade jag upp och så tog vi en lång promenad till borlänge city. Det var dags för en dusch tydligen. Jag, robin, martin och britta nr 2 gick iväg på vår riddarfärd redan vid 9, men simhallen öppnade inte fören 11, så vi gick till ica. Det var öppet. Sen fick vi ligga och sova i solen och bränna sönder näsan i en timme. Jag somnade tydligen på två sekunder och andades tungt som en dinosaurie i djup sömn.
Duschade och klara och 10 gånger fräschare kunde vi sedan börja dricka nästa parti öl, äta diverse smaskiga 150 grammare med 10 kg rostad lök och säga hej hej till broder björn och hans goda vänner, samt ladd aupp för första konsertdagen. Jag gick tydligen på Timo Räisänen ensam, skrek sönder mina stämband, satte mig ensam i öltältet och sen var jag tillbaka hos mina vänner.
Robin och jag raggade upp folk från ett kallt staket och fatsnade hos två dialektsökande vänner coh vann förstaplaceringen i fulast dialekt. Måttligt nöjda kunde vi glida på det hela kvällen.
Sen var det konserter och öl och vin och konserter och hamburgare och kakor och hamburagre (igen) osv osv osv. Philleman och hans goda vän eisner hälsade på oss ibland och det var kul.
På thåström grät jag som en bebis, och på hellström och på kent också. Sjukt bra. Thåström var det bästa jag sett i hela mitt liv.
Nu är jag så trött så trött så nu ska jag bara sitta och jäsa hela kvällen. Bilder kommer läggas upp i min bilddagbok.
tack för en sjukt rolig tripp och för adams enorma dregelfläck imorse

Kommentera här: