1

nostalgitripp i röda området

Efter att jag lämnat av Emma och Lovaspisen på tåget möter ja upp gentlemännen Ludvig Driscoll och Oskar Fagerström. Vi fastnade där ute vid garagen diskuterande gamla minnen såsom gråtande klasskamrater på toan, adam bergners gamla serietidningar, dan atmons väska på taket, robins göran persson utseende, luddes  mamma-frisyr, oskars rädsla för blod, osv osv. Förjävla trevligt. Mötet med männen bjöd på oanade glada miner, och nu är jag bjuden på hockeykväll hos det gamla gängets ledare Joakim Sigfast. Ett annat schysst minne är att denna man jocke varje morgon hämtade två färdigsmörade mackor och färdigblandad oboy i kylskåpet som mamma helene lämnat. Oskar och jag bevittnade detta varje morgon, då vi gick upp en halvtimme tidigare för att vara hos jocke så tidigt som möjligt och titta på digimon. ludde arrvierade först en kvart innan avfärd. 5 minuter innan avfärden till vikingstad skola utförde joakim också den dagliga långskiten. Vi blev galna men hann ändå alltid till skolan i tid.
Det värsta av allt är att farsan kom utcyklandes i oro när jag inte kom hem i tid. Påklädd i sin varmase vinterdress, dvs köttbulle jackan, handskar och pannband. Han sa förvirrat att han trodde jag ramlat å åkte hem igen.

Kommentarer:

1 Isabelle:

skriven

Jag trivdes bra inne på toan ju, haha! :)

Kommentera här: