0

snöskottningens inmarch!

Hej alla kompisar.
Idag har jag skottat snö. Som vi ingen kunnat undgå har det ju faktiskt snöat i närmare 8 dar eller dylikt här i The Big Apple - Tranås. Alldeles för mycket snö kan jag tycka, men jobb fick vi minsann. Två meter högt var det på första stället. Jesus tänkte jag lite häftigt. Sen skottades det minsann. Puttade Pontiak på jobbet lite häftigt i en snödriva. Triggade upp mina axelmuskler och blev varm trots 10 minusgrader. Jättekämpigt.
Sen åkte vi till näste ställe och skottade. Jag slängde bort snön från taket, ut från ställningen och sen vände tillbaka. Då hade nästa stora lass skjutsats ner till mig. Tog aldrig slut. So much snow that i could die! Men efter ett sista krampaktigt tag klockan 3 och två ton snö på kläderna så var vi klara med skottet för idag. Pontiak backade in stegen i en lyktstolpe idag med förresten. Det var kul.
Han skjutsade mig hem med så jag slapp gå i kylan. Sladdade omkring utav bara fan. Jättepinsamt. Drog ner mössan för ansiktet ifall jag skulle mött nån ja kände. Eh he.

NU SKA JA förbereda mig för träninga. Hejsvej.

Kommentera här: