0

lilla sammanfattningen

Pjuh. Bloggerskan nummer ett eller?

Midsommar då. Åh. Vet knappt vart jag ska börja. Det var som en film. Åkte båt ut till rönnäs, stannade mitt på sommen och åt knäcke med gubbröra och drack skeppet ur flaskan. Komma in, lasta ur, äta sill och potäter, sjunga snapsvisor och lyssna på Taube. Heja på världens bästa killar när de spela fotboll mot rönnäs lokalbefolkning, basta, springa i ösregn, kissa i någons trädgård, grilla fina köttabitar, lyssna på muminlåtar, och bada badtunna. Skratta så jag nästan kissa i brallan, hålla tal, dricka snaps igen, bada i sjön på natten, springa undan regnet igen, sjunga oasislåtar hela natten, gå på dansbana och trampa wressel på tårna.
Ja. Alltså. det var så genombra alltihopa.
Och kvällen innan var finmiddag på strandbaren och rockabillymusik på mayan, medan kvällen efter spenderades hos gustafsson med alfapet och frågespel och hundra liter vin.
Midsommar är garanterat bäst av alla högtider.

Hade jag skrivit detta inlägg för några dar sen hade det varit roligare så jag ber om ursäkt för mitt kassa engagemang. Det är så mkt nu.

Kommentera här: