0

pannkaksfilosofen

Här sitter jag och äter pannkakor. Tänkte: vafaaaaaaan ja måste ju passa på när stormdjuret är borta. Så gjorde jag 10 pannkakor. Karln gillar nämligen inte detta (säger han) så då får man minsann ta tillfälle i akt när man är ensammen hemma i palatset.
Och mitt uppe i min hetsätning av pannkaka slogs jag av tanken att tänk om stormen eller jag skulle vara en pannkaka. Vilken kroppsdel skulle man äta först då?
Jag tänker mig fingrarna först. Och tårna. Det är liksom längst ut på kakan och med andra ord också sprödast. Annars skulle jag ta rumpan, den är ju ljusast och tjockast. Ljusa tjocka pannkakor med socker är ju godare än någonting annat på denna jord. Och sen tänker jag lite till. Om jag nu vore en pannkaka så kanske detta också innebär att jag inte heller har en hjärna? Då tänker man ju inte riktigt i dessa banor.

Kommentera här: