0

våffelonsdag

Ja, nu går jag omkring här i nån kent-eufori och känner livet rusa tillbaka till kroppen. Vilken vår det här ska bli! Har varje helg till mitten av maj fullbokad i princip. Bara roliga aktiviteter och händelser som smörjer själen likt balsam.

Idag efter ytterligare en dag i kliandets tecken (ull-haren som man kallas?) så svidade jag om och skrubbade mig ren bäst jag kunde innan jag hämtade opp emmis och lova. Vi åt våfflor tillsammans, fast lova ville bara äta hjärtformade. Sen hade vi målartävling där lova vann trots emmas och mina fantastiska monster som jagade en vacker flicka in i skogen med ekollon. Bra fantasi!
Slutligen målade lova en flicka i fönstret. Är det ett monster sa jag? Sen dog hela målerigrejen lite. Snel.

Imorn natt kommer äntligen storken hem igen. Minns ju knappt hur han ser ut nu när han är ute å reser så mycket.
Jag lyssnar lite på 999 sålänge. Fantastisk som sagt. Måste boka in en till kentkonsert!

Kommentera här: