0

wind of change

När katten är borta dansar råttorna på bordet. Precis så är det när min kära sambo lämnar hemmet. Han har ju gjort det så mkt den senaste tiden. Nån måtta får det ju vara liksom!
När han är borta brukar jag därför med små små diskreta medel förflytta saker i hemmet, placera in nån ny liten pryl nånstans osv.
Den här resan när han varit borta har jag gjort massor förändringar. Plötsligt skäms jag lite för att det nu är mest "mina" grejer som syns. Tex råkade jag plocka fram min tavla som varit instängd i garderoben ända sen vi flyttade ihop hamnat på en vägg. Och en ny lampa inhandlades lite spontant för dyra pengen och har förvandlat vårat vardagsrum till något fantastiskt. Enligt mig då förstås.
 
Det som är så bra med mig är att jag är snäll. Så om någonting ogillas får det givetvis plockas ner igen, och jag har dörrar öppna för att Stormare gör precis samma sak mot mig om jag är försvunnen.
 
slutligen vill jag bara tillägga att nu ska jag städa toaletterna. Allt för att min älskling inte ska bli sjuk när han kommer hem. hej!

Kommentera här: