1

Slutet

Kära dagbok. Jag har tänkt lite senaste dagarna. Fram och tillbaka, och tvärtom. Jag tror jag kommer vika ner mig. Att bloggen ska få se på slutet. Åtminstone en lång paus. Mina trogna läsare har blivit färre, min motivation lägre, och framförallt mitt förhållande till hela internet-livet har åkt på en dänga. Det skrivs och görs så mycket dumt på nätet. Man slutar prata med varandra när man ständigt kan läsa uppdateringarna. Så vill jag inte ha det. Och så vill jag inte att framtida generationer ska ha det. Om jag ständigt är uppkopplad, hur ska då barnen jag rör mig med bli? Ska mina syskonbarn vara beroende av telefoner innan de börjar skolan? Ska deras kompisar vara det? Och framförallt, hur kommer det bli för mina egna? Näe. Nu tar jag mitt ansvar och tonar ner. Jag återfinns dock på instagram och så. Och bloggen har en vecka kvar i livet. Fram till årsskiftet! 



Kommentarer:

1 Emme :

skriven

Näe Britta. Va sorgligt!

Svar: Jag återkommer säkert med besked igen! Ska bara ha en längre paus :)
britta

Kommentera här: