1

Mat

Alla mina favoritbloggerskor har listat mat de inte gillar samt mat de gillar senaste tiden. Jag tänkte att alla mina fem läsare skulle få se vad jag har att säga om den listan! 

Så:

Mat jag inte gillar. 

- köttfärslimpa. 
Fy för den fan vilken vidrig rätt alltså. En grå klump av restprodukter av gammalt kött. Nej tack. 

- raggmunk
Hur kan ens folk motivera sig att äta riven potatis i typ pannkakssmet? Snacka om att förstöra en redan perfekt rätt (pannkakan alltså). Smakar typ salt papper?

- kokt potatis
Vidrig konsistens! Smaklöst! Däremot äter jag potatis i andra former. Typ som mos, pressat eller i klyftor/pengar i ugn eller stekt. Samt färskpotatis. 

- pommes
Sinnessjukt överskattat. 

- leverpastej
Hörs ju på namnet att det är fullständigt oätligt. 

- Äggröra/omelett
Också så himla vidrig konstisens. Varför vill man ens utsätta sin gomspalt för detta? Smakar dessutom ingenting än typ salt ju?

- husmanskost
Kokt potatis, något köttigt (typ köttfärslimpan) brunsås och rårörda lingon alt gelé är typ det vidrigaste jag kan tänka mig. En gång fick jag köttbullar som redan låg i en gryta av brunsås. Mår illa när jag tänker på det. 

- chiapudding
Vad är det ens för påhitt? Äckligaste jag ätit. 


Mat jag gillar

+ taco
Denna gudagåva till maträtt!

+ pasta
Pasta i alla dess former med alla dess såser och tillbehör. Yes please! Less regretti more spagetti!!

+ koriander
Alla rätter som innehållet koriander är goda. Punkt. 

+ kräftor
Herregud, insjöns gåva till mänskligheten. 

+ småkakor
Kanske den bästa sortens kaka av alla kakor. Och då tycker jag om kakor så att säga. 

+ smörgåstårta
Ett av matbordets sju underverk skulle jag vilja påstå. Lika god varm som kall. 

+ korv
Falukorv (älskar!!) grillkorv, kokkorv, smalkorv, tjockkorv, kryddkorv. Nomnomnom. Skulle kunna leva på't. 

+ sushi
Ytterligare ett underverk i smakupplevelse. Dessutom roligt att äta för att det ofta är färgglatt och fint upplagt. 

+ hemmagjord pizza
De flesta är magiska men vill helst aldrig met äta någon annan än Jakobs magiska tryffelpizza. Har nog aldrig ätit något så gott i hela mitt liv. 

+ glass
Hela mitt liv handlar om att få äta glass vid typ varje tillfälle som ges. 

Kommentarer:

1 Iza Palm:

skriven

Glass är alltid bäst <3

Kommentera här: