11

jorden är ett litet rum

idag blev jag uppraggad av en glocalnet värvare. äckligt kul. jag tänkte skriva ner samtalet lite.

han: hej! gud vilket vackert leende! är du så glad att se mig?
jag: det är ju strålande sol idag, kan jag annat än vara glad ?
- du har så rätt...vart är du på väg? ska du jobba?
- nej jag är alldeles för ung för att jobba..jag är bara 17.
- VA! oj herregud (tydlig rodnad). du ser mycket äldre ut. gud vad pinsamt. jag som mer än gärna raggat upp dig om jag mött dig ute eller något i den stilen. vem vill inte ha en söt glad tjej liksom?
- haha... ja vem vill inte det?
- men oj. 17 år asså... kan du gissa hur gammal jag är ?
- eh, 23 kanske?
- shit du är smart också! ge mig en klatch!
(höjer näven, och jag klatchar den så hårt jag kan)
haha, mycket bra gissat av dig. men som sagt, 17 år bara... ta det som en komplimang lilla söta du!
- ja, haha tack ska du ha!
- ja, det var hemskt synd att du var 17 bara. då kan jag varken bjuda ut dig eller värva dig. får väl istället önska dig en fantastisk dag. och njut av min komplimang! du är sockersöt!
- tackar ha en bra dag själv, hääääj.

haha. äckligt kul. äckligt pinsam kille. men he made my day. det var första gången jag fick en komplimang av en främling.
ikväll har jag gjort lite bloggar åt folk. det är kul. om nån mer vill ha en liten klatch i rumpan kan jag gärna stå till hjälp.