1

Naglar

Fixade naglar på salong idag. Satan i helvete vad hon inte gillade fördärvet till naglar jag vandrade in med. "De är korta" sa hon avhugget och tyst med asiatisk brytning. Mkt korta. 
När jag är i denna fasen så måste de liksom limma på plastnaglar och sen göra gel och sånt bös på den. 
Korta. Sa hon igen. Limmet dåligt. Fäster dåligt. Inte bra. 

Sen pekade jag på en matt typ ljusrosa/beige färg jag ville ha. Inte rosa. Sa hon. Så jag bytte till röd 😂 vågade inget annat eftersom jag hade så avskyvärda naglar. 

De blir ju inte dödsfina när de limmat på plastnaglar, pekar ut som klor på vissa fingrar. Men måste fan börja nånstans. 

Noooooog om det. Idag var jag på byggmöte på jobbet. Har exakt noll koll på bygget jag var på, men chefen var iväg så fick gå istället för honom. Fejkade att jag hade stenkoll på allt samt bokade upp en skyddsrond. Måste ju ta mina åtaganden som skyddsombud på blodigt allvar.