1

Gravidledigheten

Hej blogg! 
Nu har jag varit ledig i 18 dagar. Ganska najs faktiskt. Jag har som plan att sysselsätta mig ganska mycket, åtminstone på förmiddagarna. Sen brukar jag vila nån timme efter lunch, och så bara plocka lite efter det. 
Har hunnit med hyfsat med grejer ändå! 
Hängde i lkpg ju i simhall och på stan osv. 
Varit i viking och hängt med päronen. 
Träffat Evelina som jag inte träffat på tusen år. 
Städat ur hela tvättstugan inklusive tvättmaskin. 
Rensat i förrådet och åkt många turer till tippen (så skönt). 
Lunchat med vänner på stan. 
Varit på frukost/förmiddagsspa och gjort ansiktsbehandling. 
Bytt till sommardäck på bilen. 
Tvättat små pyjamasar och bodys inför ankomst av bebis. 
Byggt ett eget skötbord. 

Så lite har jag gjort minsann! Klagar inte jättemkt på att ha de här lediga dagarna direkt. 
Idag blir det storstädning och sen traditionsenligt onsdagshäng med Cissi. Hej! 

(null)


Här är skötbordet förresten. Så nöjd. Har behandlat det med hårdvaxolja i vitt pigment. Tanken är att det ska ligga i vår stringhylla som kommer idag (!). Vi köpte till en vanlig arbetsskiva till den, där vi ska ha skötbordsavdelning. Min insats jag byggt är byggd därför att arbetsskivan var ca en decimeter för kort i djupet för dessa färdiga skötbäddar. 
Sen kan vi bara plocka undan det så får barnet ett skrivbord. Perfekt ju!