0

bioäventyr

på kvällsordningen stod det ikväll BIO. Så jag åkte in till Linköping city efter en aktiv dag med systerdotter Lova, möter upp Anna som ligger och jäser framför så ska det låta och skrattar åt Markoolio. Sen bär det iväg med min syster mot biografen, stämningen på topp, förväntansfulla människor, popcorn som flödar, och så Annas snåla kommentar; NEEJ, jag glömde läsken hemma!!! Vredesvrålet var utanför Annas kropp, och när hon själv insåg hur snål hon lät bröt en härlig skrattsalva ut istället.
Utanför vår salong möter vi upp Robin & C.o som stolt håller upp sitt snacks inför natten, och Robin himself hade inhandlat en läsk större än han själv. Tydligen törstig. Jag får ont i armen, sa den vältränade Robin lite försiktigt där han stod med sin läsk.

Filmen drar igång, och bryt, dwaoo låter det och så blev det svart. Men sen snurrade det igång igen. Män som hatar kvinnor stod för visningen och spänningen var total från början till slut. Trots diverse diskreta skrattsalvor mellan syster Anna och mig när hon exempelvis tappade hela sin enormapåse godis på golvet pga dess tyngd, eller när mannen som satt bredvid mig lät som en ledsen kattunge i magen.

Kommentera här: