0

göte borg, peter appelgren, fint

Igår åktes det till Göteborgen tillsammans med Sandra Borgen, Wresselskapet och Stormvinden.
Stormens bil givk sönder litegranna, och efter en halvtimmes formidabel fickparkering gick vi en sväng på göteborgs torg. Julmarknanden slopades och  istället togs en öl och lite stros i NORDSTAN som Wresselbarnet ständigt skrek efter. Vi andra blev trötta och sen hotelljästes det ett par halvtimmar innan ölen skulle knäckas igen.
Sebastian i baren serverade formidabla drinkar, Stormen myntade smarta begrepp som "min morbrors bror" (svar: jaha men det är ju också din morbror? storm svarar, nej). Samt det klyftiga påståendet om s.k "dolda backar" på vägen.

Sen bar det av. Ruckman's skulle beträdas, inte en jävel i hela göteborgen visste vart det låg. 118118 ringdes upp av den mogna stormen och det meddelades att resturangen skulle finnas på "nya varvet byggnad 29". Luren läggs på. Vart var det nu då, undrar årets suraste taxichaufför. Byggnad C svarar Sandra. Nej var det inte hus 23 sa jag. HUNDRATJU-TRE svarar stormen barskt. Detta skedde då alltså ca 5 sekunder efter att samtalet brytits. Vi ringer upp igen. Ingen hade rätt. 29 var det ju.

Julbord revs av, Sandra och jag konverserar pinsamt på toan, Wresslets åt årets största jultallrik, och så sist men inte minst, Peter Appelgren beträder scenen. VILKET GENI. skratt konstant i två timmar, låtar om kändisar utfärdades, trollerishow med en enorm baguettepenis på appelgren bevittnas och så alla fantastiska skämt. Han är bäähst.

Sen åkte vi till innerstan igen, alla utmattade av fnitter, Sandra och jag allra mest. Drar ut och dansar till grease och abba-låtar, super bort en förmögenhet och så avsutningsvis en bitter ton av fyllan i ett mysigt hotellrum och årets bakfylla inleds redan innan man somnar.

Hur som helst var allting väldigt fint och bra och roligt och sällskapet var lika trevligt det. Nu ska jag och stormen titta på fotboll. Vi har ätit både pizza och chips och stormen köpte konjakchoklad för mina sista pengar. Mer om mina nyttiga vanor kan läsas i min träningsblogg som är länkad där nere bland alla andra länkar. Dock blir den nog inte updaterad riktigt än. Hejsvej

Kommentera här: