0

Fina små saker

Idag har jag hämtat ut paket på posten. Det gör jag förvisso ganska ofta iom att staden jag bor i inte har en enda affär som tilltalar mina shoppingbehov när de infaller. När åhlens försvann försvann hela själen här i byn.
Men nog om det. Jag hämtade ut ett paket idag och det är en sån jävla härlig känsla!
I paketet låg tre böcker jag beställt och jag betalade 20 kronor extra för att få dem i fint omslagspapper. Det gör jag alltid om jag har möjlighet. Det är så innihelvete HÄRLIGT att öppna paket med böcker inuti. För det första är ju bokens format perfekt för att slås in i sin naturliga rektangulära form, och dessutom har mina bästa presenter i livet alltid varit böcker.

Jag har idag också fått tillbaka min moped som har varit sjukskriven under en lång period. Det var ett härligt återseende. Vi åkte en sväng för att lära känna varandra igen, och sen tankade jag full tank och fyllde sadelboxen med mitt paket.
Det ända problemet med moped är att jag egentligen inte är tillräckligt cool för att åka moped. Jag saknar den där sista självdistansen. Men vafan. Det är ju dösmidigt att åka omkring på'n i en sån här liten håla.

Kommentera här: