0

onsdagen

Godkväll! Idag är det onsdag. Jag storhandlade i söndags och tillagade tillika maten jag handlade idag. INTE alls sugen på den maträtten längre. Drabbar det här folk som storhandlar i stor utsträckning tänker jag? Jag är väldigt missnöjd med konceptet iallafall och tänker att jag enbart ska handla så det finns vanliga grejer som ägg och mjölk och mellis-liknande grejer hemma, men middagen handlar jag hellre samma dag. PUH!
 
Igår hade jag halv åtta hos mig. Vi har haft paus i typ ett halvår så det var verkligen på tiden. Jag skulle ge mig på något vegetariskt, vilket jag är jäkligt dålig på eftersom mina vegetariska rätter oftast består av pasta med pastasås utan kött bara. Men nu gjorde jag en gazpacho, (<--länk) som jag hittade ett recept på från en blogg. Trodde att det skulle vara nån härlig tomatsoppa, men såg sen till min förtvivlan att den skulle ätas kall, och stormbärt berättade att det var en förrätt. Sånt jäkla fail. Dessutom tyckte jag inte att den smakade nånting förutom tomat (är så dålig på att laga mat), så vräkte på med tusen kilo vitlök. (som sagt)
Vaknade utan att överdriva säkert fyra gånger inatt pga rädd att andas vitlöksdoft i trynet på älsklinga.
Dock blev desserten god tycker jag, för jag gjorde nutellaglass som ju ÄR så gott.
 
 
 
Annars är jag tillbaka som superboss på storbygget. Låtsas att jag kan jättemycket men det kan jag inte egentligen. Låter ju bra iallafall. Jag jobbar mycket på att vara sammarbetsvillig, då får man kompisar på arbetsplatsen har jag hört.
 
Så skickade jag in en novell idag igen. Gör ju det lite med jämna mellanrum till olika tävlingar, så håller tummarna för att någon ska finna min extrema talang (haha) som författare. När jag väl blir upptäckt ska jag skriva bok tänker jag, behöver bara lite bekräftelse från någon annan än min gamla svenskalärare (som jag dock uppskattar)
Problemet är bara att oavsett vad jag börjar skriva om så slutar det alltid med döden? Idag tänkte jag skriva en kärlekshistoria, men slutade med ett jättekonstigt slut om döden. Kanske är därför jag aldrig vinner några priser.

Kommentera här: